اسکوتر برقی شیائومی mi electric scooter Essential بررسی

شرکت شیائومی اسکوتر برقی مدل M365 را بازنشست و دو مدل 1S و Essential را جایگزین آن کرده است. اسکوتر برقی شیائومی Essential را می توان مدل ارتقا یافته M365 با باتری ضعیفتر و قیمت پایین تر دانست در حالی که مدل 1S دارای باتری قویتری نسبت به این دو مدل است. هر دو مدل معرفی شده جدید دارای تایرهای بهتری نسبت به مدل قبلی هستند و در این مدل قصد داریم مدل Essential را با هم بررسی کنیم.

اسکوتر شیائومی (برقی ) مدل mi electric scooter Essential SUN3511

مشخصات

اسکوتر برقی شیائومی Essential یک اسکوتر الکترونیکی تاشو است که توسط غول فناوری چین، یعنی شرکت شیائومی تولید شده است. این اسکوتر دارای طراحی تاشو معبولی، برد 20 کیلومتر، حداکثر سرعت 20 کیلومتر در ساعت، وزن 12 کیلوگرم و تایر های بادی می باشد. از دیگر امکانات این اسکوتر می توان کروزکنترل، چراغ های جلو و عقب، ترمزهای E-ABS و اپلیکیشن موبایل (Mi home) را نام برد. فریم اصلی این اسکوتر مشابه مدل M365 است.

اسکوتر شیائومی (برقی ) مدل mi electric scooter Essential SUN3511

در این اسکوتر برقی شیائومی به دلیل قابلیت تاشو بودن آن امکان تنظیم ارتفاع فرمان وجود ندارد و به صورت ثابت طراحی شده است. این محصول در یک جعبه به وزن 16 کیلوگرم عرضه می شود که هنگام خرید و باز کردن آن نیاز به مونتاژ بعضی از قطعات مانند دسته های فرمان است. در جعبه این محصول هیچ لاستیک زاپاسی وجود ندارد.

طراحی

باتری این اسکوتر در پایه آن قرار داده شده است و جنس بدنه آن از آلمینیوم می باشد. این اسکوتر دارای استحکام بالایی می باشد و فرآیند تا شدن آن ساده بوده و در عرض چند ثانیه انجام می شود. این اسکوتر نسبت به مدل M365، به شبرنگ های بغل مجهز شده است و با وجود آنکه قسمت هایی از سیمها معلوم می باشد اما سعی شده است مخفی ترین طراحی برای آنها انجام شود.

اسکوتر شیائومی (برقی ) مدل mi electric scooter Essential SUN3511

LCD استفاده شده در اسکوتر برقی شیائومی Essential مشابه مدل M365 Pro است، یعنی شما می توانید با استفاده از آن، سرعت، میزان شارژ باتری و حالت سواری را مشاهده کنید. در این اسکوتر سه حالت سواری وجود دارد: عادی، عابر پیاده و ورزشی. 

پدال گاز این اسکوتر یک دکمه بر روی فرمان در قسمت راست می باشد و ترمز در قسمت چپ فرمان تعبیه شده است. شیائومی برای سواری در شب در جلو و عقب این اسکوتر دو عدد چراغ قرار داده است که در جلو یک چراغ LE قدرتمند در جلوی فرمان وجود دارد و در قسمت عقب پشت لاستیک یک چراغ قرمز که در هنگام ترمز به صورت چشمک زن عمل می کند.

اسکوتر شیائومی (برقی ) مدل mi electric scooter Essential SUN3511

راندن اسکوتر برقی شیائومی

اسکوتر برقی شیائومی Essential مانند مدل M365 دارای تعادل خوبی بوده و کنترل آن آسان است. اگر به اسکوتر سواری عادت ندارید، احتمالا ابتدا با چالش مواجه می شوید اما با چند بار استفاده می توانید از شتاب گیری و ترمز آن سواری آن لذت ببرید.

این اسکوتر دارای لاستیک های 8.5 اینچی و بادی می باشد کهسواری نرمی را برای آن فراهم کرده است، البته تا زمانی که سطح زمین تا حد معقولی صاف باشد. 

اسکوتر شیائومی (برقی ) مدل mi electric scooter Essential SUN3511

تنها مشکل واقعی که می توانید در استفاده از این اسکوتر با آن مواجه شوید، خراشیدن کف اسکوتر روی لبه های پیاده رو، در زمانی که می خواهید از خیابان به پیاده رو بروید یا برعکس می باشد اما این می تواند به دلیل تنبلی افراد در بلند کردن آن در این مواقع باشد. 

باتری

باتری این اسکوتر نسبت به مدل M365 دارای ظرفیت کمتری است که شما با آن می توانید به سرعت 20 کیلومتر در ساعت برسید و حدود 20 کیلومتر از آن استفاده کنید.

شیائومی ادعا می کند که باتری این مدل نسبت به مدل قبلی بهبود یافته و مدت زمان کمتری برای شارژ آن مورد نیاز است و همچنین طول عمر آن افزایش یافته است. در آخر باید به این نکته هم توجه کرد که زمانی که شارژ باتری به زیر 5 درصد می رشد، عملکرد اسکوتر به طور قابل ملاحظه ای کاهش می یابد.

منبع: www.scootered.co.uk

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *