اکتیو و نات اکتیو در آیفون به چه معناست؟

اگر قصد خرید گوشی های موبایل آیفون را داشته اید، حتما با اصطلاحات Active و Not Active روبرو شدید. در این مقاله قصد داریم ببینیم این دو چه تفاوت هایی با هم دارند و به چه صورت می تونیم گوشی اکتیو و نات اکتیو را تشخصی بدیم.

آیفون اکتیو

لغت اکتیو به معنی فعال هستش و گوشی های آیفون اکتیو به این معناست که گوشی از جعبه خارج شده، یکبار روشن شده و مراحل فعالسازی آن انجام شده و دوباره بسته بندی شده است، این کار برای دور زدن تحریم ها انجام می شود که در کشور دیگری فعالسازی انجام شده و بعد به ایران منتقل می شود. این موضوع برای برخی از کاربران باعث ایجاد نگرانی هایی می شود پس با توجه به اختلاف قیمت ناچیز، پیشنهاد می شود که گوشی های نات اکتیو را خریداری کنید تا خیالتان از بابت آکبند و پلمپ بودن دستگاه راحت باشد.

آیفون نات اکتیو

گوشی های آیفون نات اکتیو، گوشی هایی هستند که فعالسازی بر روی آنها انجام نشده و به صورت پلمبت و آکبند در اختیار مشتری قرار می گیرد. توجه داشته باشید که نات اکتیو بودن، به معنای رجیستر نبودن گوشی نیست بلکه در صورت خرید از فروشگاه های معتبر گوشی موبایل به آسانی رجیستر شده و از این بابت جای نگرانی وجود ندارد.

نحوه تشخیص گوشی اکتیو از نات اکتیو

برای تشخیص اینکه گوشی که قصد خرید دارید اکتیو شده یا نه می توانید به سایت checkcoverage.apple.com مراجعه کرده و در فیلد Enter your serial number سریال گوشی (IMEI) موجود بر روی کارتن گوشی را وارد کنید. اگر گوشی، نات اکتیو باشد، پیغام Please activate your iPhone به نمایش در می آید و شما با خیال راحت می توانید خرید خود را انجام دهید. در صورتی که گوشی اکتیو باشد، به جای پیغام بالا، با تصویری مواجه می شوید که اطلاعات پشتیبانی و تاریخ گارانتی را نشان می ده، البته گارانتی نشان داده شده در این قسمت مربوط به گارانتی اپل بوده و به دلیل نبود نمایندگی رسمی اپل در ایران، تاثیری در خرید و پاسخگویی به نیازهایتان نخواهد داشت. 

 

این نکته را هم مدنظر داشته باشید که اکتیو بودن گوشی به معنای دست دوم بودن یا فیک بودن گوشی نمی باشد اما با توجه به اختلاف قیمت ناچیز (حدود یک تا دو میلیون تومان) پیشنهاد ما خرید گوشی نات اکتیو است.

در فروشگاه اینترنتی نوید گوشی های آیفون اکتیو و نات اکتیو جهت خرید وجود دارد که شما بر اساس تصمیم خود می توانید اقدام به خرید کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *