بررسی سامسونگ Galaxy S22 Plus

سری گوشی های Galaxy S سامسونگ را می توان فرزند طلایی گوشی های اندروید نامید. سامسونگ Galaxy S22 Plus دارای مشخصات برجسته گوشی های S21 و S21 پلاس است که نسبت به نشخه Ultra خود دارای بدنه جمع و جورتر با همان رابط اصلی One UI بوده که قیمت پایینتری نسبت به آن دارد که با وجود آن هنوز جزو گزینه های گران قیمت می باشد. این گوشی دارای قیمت بالاتری نسبت به رقبای خود مانند گوگل پیکسل 6 پرو، وان پلاس 9 پرو و احتمالا گوشی آینده شیائومی یعنی 12 پرو می باشد. آیا این گوشی با قیمت بالاتر دارای ارزش خرید می باشد؟؟؟

Samsung Galaxy S22 Plus 5G 128GB RAM8

طراحی و صفحه نمایش

سامسونگ Galaxy S22 Plus دارای طراحی مشابه S21 Plus می باشد که ظاهری زیبا و منحصر به فرد از گوشی های هوشمند را به نمایش می گذارد که تا حدودی نیز شبیه به گوشی های آیفون می باشد با قاب پشتی شیشه ای.

تمام گوشی های هوشمند سری S22 مجهز به شیشه Gorilla Glass Victus Plus می باشند که نسخه ای از شیشه انحصاری سامسونگ بوده. این گوشی دارای قاب آلمینیومی Armor با مقاومت IP86 در باربر آب و گرد و غبار می باشد که بدنه ای با مقاومت قابل قبول را ایجاد کرده است.

این گوشی در رنگ های مشکی، سفید، سبز و رزگلد عرضه شده است و از لحاظ طراحی گوشی به اصطلاح خوش دستی بوده و زمان استفاده حس خوبی را انتقال می دهد اما ممکن است در رقابت با گوشی های Note 20 Ultra یا Pixel 6 Pro مقداری پایینتر باشد.انداره صفحه نمایش این گوشی 6.6 اینچ می باشد که در قلب آن فناوری Dynamic AMOLED 2X و نرخ بروزرسانی 120 هرتز قرار داده شده است. نرخ نمونه برداری لمسی 240 هرتزی آن نسبت به برخی از گوشی ها مقداری کندتر است، اما با این وجود برای افرادی که صفحه نمایش تخت را ترجیح می دهند، کیفیت تصویر سامسونگ S22 Plus احتمالا بهترین کیفیتی است که در حال حاضر می توان پیدا کرد.

 

سامسونگ s22 plus

علاوه بر روشنایی بالا، 1700nits، گوشی S22 Plus دارای تقویت کننده بینایی سامسونگ است که بخش هایی از صفحه نمایش را روشن تر می کند، اما بخش هایی از صفحه نمایش را برای افزایش کارآمدی در محیطهای دارای نور زیاد، روشن تر می کند و به طور کلی عملکرد و قابلیت مشاهده آن عالی می باشد.

از دیگر مشخصات صفحه نمایش می توان به پشتیبانی از HDR10+ اشاره کرد که به لطف وجود آن طیف رنگی گسترده ای را به نمایش می گذارد. 

احتمالا ضعیف ترین خصوصیت این صفحه نمایش، Full HD+ بودن آن است که دارای تراکم پیکسلی کمتر از 400 پیکسل در اینچ می باشد که از اکثر پرچمدارها پایین تر است.

کارایی و عملکرد

گوشی سامسونگ Galaxy S22 Plus با One UI 4.1 جدید عرضه شده که به لطف آن دارای پشتیبانی عالی از برنامه، ویژگی های امنیتی با کیفیت بالاو گزینه های سفارش سازی زیادی است. در واقع به جز به جز پشتیبانی از S Pen،رابط کاربری و عملکرد آن تقریبا مشابه با S22 Ultra می باشد.

 بنابراین با وجود عملکردی مشابه با پرچم داران و خنک ماندن در مقایسه با گوشی هایی که از اسنپدراگون 8 نسل 1 استفاده می کنند، اما نمی تواند رقبای خود را پست سر بگذارد. علاوه بر این در هنگام اجرای بازی های سنگینی مانند Genshin Impact، شاهد کاهش فریم هستیم.

این گوشی با رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 یا 256 گیگابایتی عرضه می شود که حافظه قابل قبولی بوده و به همین دلیل نبود اسلات کارت SD را نمی توانم برای آن یک نقص در نظر گرفت.

 

دوربین

با وجود اینکه از نظر دوربین این گوشی از S22 Ultra ضعیف تر است، اما شاهد پیشرفت قابل توجهی نسبت به دوربین S21 Plus هستیم. در پشت این گوشی سه لنز به شرح زیر قرار داده شده است:

  • دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی عریض با دیافراگم f/1.8 و OIS
  • دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض با دیافراگم f/2.2
  • دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2
سامسونگ s22 plus

تفاوت دوربین نسبت به گوشی S21 Plus فقط محدود به تعداد پیکسل ها نمی باشد، گوشی S22 Plus دارای زوم اپتیکال بیشتری می باشد (زوم سه برابری که سبب ایجاد تفاوت زیادی در موقعیت های دنیای واقعی می شود.)

این گوشی تجربه عکاسی لذت بخشی را برای شما فراهم می کند. جزییات دوربین اصلی با نقاط فوکوس واضح و مقدار تاری عمق هنگام ثبت سوژه ای که در فاصله کمتر از یک متری قرار دارد و قدرت زوم آن شما را شگفت زده خواهد کرد.

در تصاویر ثبت شده، رنگ ها پر جنب و جوش هستند، آسمان آبی تر، غروب های خورشید آتشین تر و شب ها مانند اواخر بعد از ظهر به نظر می رسند. نبابراین اگر نیاز به دوربینی دارید که شما را شگفت زده کند، انتخاب شما همین است.

گوشی سامسونگ S22 Plus دارای پرتره عالی در هر دو حالت عکاسی و فیلم است. این ویژگی در فیلم با جدا کردن اشیا پیش زمینه و پس زمینه به صورت فوق العاده ای عمل می کند.

با فیلمبرداری 4K و حداکثر رزولوشن ضبط 8K به طور قابل ملاحظه ای در محیط های روشن کیفیت مطلوبی را ارائه می کند اما در شرایط کم نور ممکن است انتظارات شما را برآورده نکند.

باتری

باتری به کار رفته در گوشی سامسونگ Galaxy S22 Plus دارای ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعت است که به راحتی جوابگوی استفاده یک روز است. برای شارژ باتری شما می توانید از شارژر سیمی 45 واتی استفاده کنید اما این نکته را مدنظر داشته باشید که باید شارژر جداگانه تهیه شود.

این گوشی همچنین امکان شارژ دهی بی سیم 15 واتی را دارند که با استفاده از آن می توانید ساعت هوشمند، هدفون یا حتی تلفن هوشمند را شارژ کنید.

جمع بندی

گوشی سامسونگ S22 Plus دارای عیب شاخصی نمی باشد اما ممکن است ارزش هزینه ای که بابت آن باید پرداخت کنید را نداشته باشد. با این وجود اگر کوشی S22 Ultra به نظرتان دارای اندازه بزرگی است و همچنین S22 به دلیل کوچک بودن نیاز شما را برآورده نمی کند و نیاز به یک صفحه نمایش تقریبا بزرگ با بهترین سخت افزار و نرم افزار سامسونگ دارید، S22 Plus بهترین گزینه است. 

ترکیبی از طراحی زیبا همراه با دوربین سه گانه عالی و یکی از بهترین صفحه نمایش ها مواردی هستند که با خرید این گوشی می توانید به دست بیاورید.

اگر نکته یا نظر خاصی در ارتباط با این گوشی دارید ما مشتاقانه منتظر نظرات و دیدگاه های شما هستیم. همچنین شما در قسمت فروشگاه سایت ما می توانید این گوشی را با گارانتی معتبر خریداری کنید.

منبع: www.stuff.tv

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *