مقاسیه ایرپادز پرو و ایرپادز 3 و ایرپادز 2

علاوه بر ایرپادز مکس (airpods Max) که دارای قیمت بالایی است، اپل سه نوع دیگر ایرپادرز پرو (airpods pro) ، ایرپادز 3 (airpods 3) و ایرپادز 2 (airpods 2) را به بازار عرضه کرده است. در این مقاله قصد داریم مقایسه ایرپادز پرو، ایرپادز 3 و ایرپادز 2 را بررسی کنیم تا بتوانیم از بین این سه محصول بهترین و مناسب ترین انتخاب را داشته باشیم.

ایرپادز نسخه یک تقریبا دیگر در بازار وجود ندارد و شما برای انتخاب سه گزینه ایرپادز پرو، ایرپادز 2 و ایرپادز 3 را در بازار می توانید پیدا کنید. از نظر شباهت، ایرپادز 3 شباهت بیشتری به ایرپادز پرو نسبت به نسخه 2 دارد اما هر کدام از آنها دارای مشخصات خاص خود هستند. این ایرپادزها پرفروش ترین هدفون های موجود در بازار هستند که ایرپادز 3 قصد دارد این عنوان را از دو رقیب و برادر خود بگیرد. 

مقاسیه-ایرپاد-پرو-و-ایرپاد-3-و-ایرپاد-2

طراحی

از نظر طراحی، ایرپادز 2 دارای بدنه بلندتر و کشیده تری نسبت به ایرپادز 3 و نسخه پرو می باشد. در هر سه محصول از تراشه H1 اپل استفاده شده است و از این نظر تفاوتی با هم ندارند. از نظر وزنی، ایرپادز پرو کمی سنگین تر و حجیم تر بوده که در مقابل، ایرپادز 2 وایرپادز 3 جمع و جورتر بوده و تنها چند گرم وزن دارند.

راه اندازی هر سه محصول با دستگاه های اپل بسیار ساده بوده و به طور خودکار متصل می شوند. این هدفون ها قابلیت اتصال به دستگاه های با برندهای دیگر را نیز دارند و از این بابت جای نگرانی نیست. 

مقاسیه ایرپاد پرو و ایرپاد 3 و ایرپاد 2

کنترل و noise cancellation

ایرپادز پرو و ایرپادز 3 هر دو دارای حسگر نیرو هستند که نیازی به ضربه زدن بر روی آنها وجود ندارد و فقط کافی است دنباله ی هدفون را لمس کنید. در این دو مدل، یک حسگر نیروی خازنی در دنباله ها قرار داده شده است که با فشار آن می توانید به آهنگ بعدی منتقل شوید. همچنین در نسخه پرو با فشار طولانی می توانید حالت های حذف نویز و شفافیت را انتخاب کنید.ایرپادز پرو دارای قابلیت حذف نویز فعال است، در صورتی که این قابلیت در دو نسخه دیگر وجود ندارد.

هر سه مدل دارای این قابلیت می باشند که با حذف و برداشتن یکی از هدفونها، موزیک به صورت خودکار قطع شود.

مقاسیه ایرپاد پرو و ایرپاد 3 و ایرپاد 2

عرق، مقاومت در برابر آب و تناسب اندام

ایرپادز پرو و ایرپادز 3 هر دو در برابر تعریق و آب مقاوم هستند که ایرپادز 3 دارای گواهی IPX4 است، در حالی که این مورد در مورد ایرپادز 2 صدق نمی کند و باید این نکته را مدنظر داشته باشید. ایرپادز پرو دارای قسمت سیلیکیونی با سه سایز مختلف در بسته بندی برای راحتی بیشتر است که در دو رقیب دیگر این بخش وجود ندارد.

مقاسیه ایرپاد پرو و ایرپاد 3 و ایرپاد 2

کیفیت صدا و پشتیبانی از Dolby Atmos

همانطور که انتظار دارید کیفیت صدا نسبت به جدید بودن این سه محصول افزایش می یابد و ایرپادز 3 دارای کیفیت بهتری نسبت به ایرپادز 2 که تقریبا سه سال از شروع تولید آن می گذرد دارد. همچنین ایرپادز پرو با قابلیت حذف نویز کیفیت بهتری را نسبت به ایرپادز 2 ارائه می کند. به علاوه ایرپادز پرو و ایرپادز 3 از Dolby Atmos برای Apple music با صدای فضایی پشتیبانی می کنند به این معنا که با استفاده از آن می توانید اطراف خود را با موزیک احاطه کنید.

همانند ایرپادز 3، ایرپادز پرو نیز دارای EQ Adaptive است که هدفون به طور خودکار موسیقی را با شکل گوش شما تنظیم می کند، همچنین کیفیت مکالمات نیز در ایرپادز 3 بهبود یافته است.

مقاسیه ایرپاد پرو و ایرپاد 3 و ایرپاد 2

شارژ بی سیم و عمر باتری

ایرپادز  نسخه 3 و نسخه پرو با استفاده از شارژهای MagSafe می توان به صورت مغناطیسی شارژ کرد در صورتی که این قابلیت در ایرپادز 2 وجود ندارد. 

در ایرپادز پرو اپل پیش بینی کرده است که 5 ساعت زمان گوش دادن به موزیک با حذف نویز به 4 و نیم ساعت کاهش می یابد که تقریبا با ایرپادز 2 مشابه است.

در ایرپادز 3 شما می توانید تا 6 ساعت موسیقی گوش داده و چهار ساعت برای مکالمه دوام خواهد داشت. 

مقاسیه ایرپاد پرو و ایرپاد 3 و ایرپاد 2

جمع بندی

اگر قصد خرید بهترین ایرپادز را دارید اتخاب مناسب شما ایرپادز است که دارای قابلیت حذف نویز است. در غیر این صورت و انتخاب بین ایرپادز 2 و ایرپادز 3 قطعا نسخه دو در سایه نسخه 3 قرار می گیرد و انخاب مناسب نسخه 3 است.

در صورتی که شما هم نظری یا تجربه ای در استفاده از این سه محصول جذاب اپل دارید حتما در بخش کامنت ها با ما در میان بگذارید.

منبع : https://www.stuff.tv

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *