Samsung A73نقد و بررسی

سامسونگ به تازگی از جدید ترین گوشی میان رده خود با نام گلکسی Samsung A73 5G رونمایی کرد. این گوشی جدید مشخصات فنی قابل توجهی دارد که ان را به یکی از بهترین گوشی های سامسونگ تبدیل کرده است . در ادامه با ما همراه باشید تا این گوشی را بشتر مورد بررسی قرار دهیم.

Samsung A73 نقد و بررسی

طراحی Samsung A73

شرکت سامسونگ در طراحی Samsung A73 نوآوری جدید و خلاقانه ای نداشته و تفاوت چندانی نسبت به مدل قبلی یعنی  سامسونگ A72 ندارد که این خود یک امتیاز منفی به حساب می آید.سامسونگ A73 دارای یک  نمایشگر بزرگ می باشد که در مرکز قسمت بالای آن حفره قرار گرفته و محل قرارگیری سنسور سلفی است و خبری از حاشیه در بخش جلو نبوده و این خبر خوبی برای کاربران، علی‌الخصوص گیمرها می باشد. پشت گوشی  از جنس پلاستیک بوده که از کیفیت بالایی برخوردار است و طراحی آن مشابه نسل‌های قبل می باشد. در سمت چپ بخش عقب شاهد یک ماژول مستطیل شکل خواهید بود که محل قرارگیری دوربین چهارگانه است. در سمت راست دستگاه مطابق با سایر گوشی‌های سامسونگ شاهد قرارگیری کلید پاور و در قسمت بالای آن هم کلیدهای حجم صدا خواهید بود.

Samsung A73 نقد و بررسی

صفحه نمایش Samsung A73

Samsung A73 دارای صفحه نمایش 6.7 اینچ سوپر آمولد پلاس می باشد و با وضوح 1080×2400 پیکسل تولید شده است. همچنین این گوشی نرخ تازه‌سازی 120 هرتز پشتیبانی می‌کند. طبق مشخصات فنی منتشرشده از سوی سامسونگ نسبت نمایشگر به بدنه آن هم معادل 87 درصد می باشد. شفافیت بالا و نمایش فوق‌العاده فایل‌های HDR می‌تواند تاثیر منفی روی مصرف باتری داشته باشد.

Samsung A73 نقد و بررسی

سخت افزار Samsung A73

سامسونگ A73 مجهز به چیپست کوالکام اسنپدراگون 778 G بوده که در کنار پردازنده گرافیکی Adreno 642L قدرت قابل توجهی در اختیار کاربران قرار می دهد. پردازنده گرافیکی Adreno 642L می‌تواند در اجرای بازی‌های سنگین مانند Call of Duty بسیار تاثیر گذار باشد. سامسونگ A73 در دو مدل گوناگون و بر اساس تفاوت در حافظه رم و حافظه ذخیره‌سازی داخلی روانه بازار می شود که شامل : 

  • 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی
  • 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی
  • 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخل

این دستگاه از یک میکرو اس دی پشتیبانی می‌کند و در صورتی بخواهید از دو سیم کارت به صورت همزمان استفاده کنید، دیگر امکان استفاده از کارت حافظه جانبی وجود نخواهد داشت.

Samsung A73 نقد و بررسی

دوربین Samsung A73

شرکت سامسونگ از سنسور های 108 مگاپیکسلی در این مدل گوشی استفاده کرده با گشودگی دیافراگم f/1.8 که توانایی خوبی در ثبت تصاویر باکیفیت در محیط‌های کم نور خواهد داشت همچنین مجهز به سنسور اولترا واید 12 مگاپیکسل بوده که با گشودگی دیافراگم f/2.2 می‌تواند نیاز کاربران را رفع کند. همچنین شاهد دو سنسور 5 مگاپیکسل ماکرو و سنجش عمق خواهید بود که هر کدام می‌توانند شرایط تصویربرداری را به سود سامسونگ A73 5G رقم بزنند. علاقه‌مندان به ثبت و ضبط تصاویر و فایل‌های ویدیویی سلفی بهتر است بدانید سنسور 32 مگاپیکسل سامسونگ A73 5G توانایی ضبط فایل‌های 4K و تصاویر باکیفیت بالا را دارد.

Samsung A73 نقد و بررسی

باتری Samsung A73

سامسونگ گلکسی A73 دارای باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی می باشد و از فناوری فست شارژ 25 وات پشتیبانی می‌کند که می توانید از شارژر گوشی‌های A52s یا A72 برای این دستگاه استفاده کنید. گوشی جدید شرکت سامسونگ از نظر باتری بسیار ضعیف بوده به طور مثال یک ساعت بازی با  Call of Duty حدود 20 درصد شارژ آن را کم می‌ کند و این درحالی است که رم گوشی خیلی درگیر نیست و اپلیکیشن خاصی روی آن نصب نیست.

Samsung A73 نقد و بررسی

جمع بندی

در کل گوشی جدید شرکت سامسونگ انتخاب بدی نیست این دستگاه مجهز به پردازنده قدرتمند در کنار دوربین باکیفیت است، اما از نظر طراحی تفاوت زیادی با نسل‌های قبل ندارد. دوربین خوبی دارد، سخت‌افزار خوبی دارد. کمی داغ می‌ کند که اگر زیاد با آن کار نکنید قابل چشم‌پوشی است. رابط کاربری و اسپیکری جوابگویی عالی دارد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *