پارت نامبر گوشی های آیفون

این روزها حتما شما هم زمان خرید گوشی با اصطلاح پارت نامبر گوشی های آیفون رو به رو شده اید و این سوال برایتان پیش آمده که پارت نامبر چیست و چه تفاوتی با هم دارند. در این مقاله قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم .

ایفون 14

پارت نامبر چیست؟ پارت نامبر (به انگلیسی Part Number) در واقع کد مخصوصی است که تمام محصولات دیجیتال دارا می باشند و در محصولات آیفون مشخص کننده بازار مقصد (نه محل تولید) آن محصول می باشد. به عنوان مثال آیپد یا آیفونی که با پارت نامبر کشور امریکا تولید شده است، به این معنی‌ست بازار مقصد آن محصول کشور آمریکا بوده؛ و این یعنی دفترچه راهنما و شارژر موجود در جعبه ی محصول، برای کشور مقصد تهیه شده است. پس پارت نامبرهای مختلف جز موارد ذکر شده تفاوتی با هم ندارند به جز چند مورد که دارای محدودیت هستند و در ادامه به آنها اشاره می کنیم.پس تفاوت در کیفیت و ساخت پارت نامبرها، صرفاً ذهنی و مربوط به پیش زمینه ی تجربی افراد و یا بازار گرمی فروشندگان است. به طور قطع  تفاوتی در کیفیت ساخت، خدمات، سخت افزار و سایر موارد بین پارت نامبرهای مختلف وجود ندارد.

ایفون 14

محدودیت های پارت نامبر امارات

گوشی های آیفون که دارای پارت نامبر AE هستند، به دلیل قوانین و الزامات دولتی، هیچ اپراتور یا شرکتی اجازه ارائه تماس رایگان را ندارد و به این دلیل بر روی گوشی های دارای این پارت نامبر، سرویس FaceTime وجود ندارد. البته این یک محدودیت نرم افزاری است که با جلبریک کردن قابل برطرف شدن است.

محدودیت های پارت نامبر چین

1. از آنجا که در کشورهای آسیایی حریم شخصی دارای اهمیت بالایی است، در گوشی های آیفون با پارت نامبر چین نمی‌توان صدا دوربین شاتر را حذف کرد؛ و اگر گوشی آیفون شما سایلنت باشد به هنگام گرفتن عکس صدا شاتر قطع نمی شود، مگر آنکه از حالت Live Photo استفاده کنید.
2. در نسخه چین نمی‌توان با Face Time تماس صوتی و گروهی برقرار کرد اما تماس ویدئویی برقرار می‌شود.
۳. در نسخه مخصوص چین، به هنگام رسیدن گوشی به شارژ ۱۰ یا ۲۰ درصد یک صدای رباتی پخش می‌شود که نمی‌توان آن را قطع کرد.
4. دارندگان آیفون‌های نسخه چین، از عدم دسترسی به GPS و ناسازگاری سیم‌کارت کشورهای دیگر نیز گزارشاتی را داده‌اند و این موضوع شکایت کرده‌اند.

محدودیت های پارت نامبر ژاپن

معایب Part Number ژاپن، همانند کشور چین چندان گسترده نیست و تنها محدودیت در این نسخه این است که نمی‌توان صدای شاتر دوربین را حذف کرد، حتی اگر گوشی آیفون شما سایلنت باشد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *